ייעוץ מס לעצמאים ולחברות בעמ

ייעוץ מס לעצמאים ולחברות בע"מ

יועץ מס זהו מקצוע בענף שירותי ייעוץ בתחום המיסוי. יועץ מס מוסמך ומוכשר לעסוק במתן ייעוץ מס בדומה לרואה חשבון. עם זאת לרואה החשבון תחומי אחריות מקיפים ורחבים מאלה של יועץ המס. זאת מכיוון שישנה תקופת הכשרה אקדמית ארוכה יותר הנדרשת לצורך קבלת רישיון רואה חשבון.

התפקידים של יועץ מס ורואה חשבון חופפים, אך לא זהים. ההבדלים העיקריים ביניהם כוללים את סוג ההכשרה והסמכויות שיש לכל בעל מקצוע במסגרת התפקיד.

יועץ מס – תפקיד ותחומי אחריות

הלימודים להכשרת יועצי מס נמשכים כשנה ותכני הלימוד הנם בתחום המסים.
תפקידו של יועץ המס היא להבין את מהות הפעילות בעסק, להנחות ולעבוד בשיתוף פעולה מלא עם בעל העסק וזאת במטרה למצות את הטבות המס
באמצעות תכנון מס ע"פ הוראות הפקודה, תקנות מס הכנסה, חוזרי מס הכנסה ופסיקה. יועץ המס משמש כמתווך בין בעל העסק לרשויות המס.
תחומי אחריותו בין היתר-

  1. ייצוג מול שלטונות המס.
  2. ייצוג בפני המוסד לביטוח הלאומי.
  3. ייעוץ בתחום יחסי העבודה.
  4. ביצוע תכנון מס.
  5. בחינת סוגיות בתחום המיסוי הישראלי ומיסוי בינלאומי.
  6. ביצוע הנהלת חשבונות בעסק וייעוץ לניהול חשבונות.
  7. הגשת דו"ח מס הכנסה שנתי והכנת דו"ח הצהרת הון ליחידים עצמאיים בלבד. יועץ מס אינו מורשה לערוך דוחות כספיים מבוקרים של חברה בע"מ ולחתום עליהם.

רואה חשבון בטבריה – תפקיד ותחומי אחריות

הכשרת רואי חשבון נעשית במסגרת לימודים אקדמיים שנמשכים ארבע שנים. במסגרת הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע בכל תחומי החשבונאות והמיסוי.
לאחר לימודי התואר נדרשת שנה נוספת של לימודים לצורך הכנה למבחני מועצת רואי החשבון (שנת השלמה).
בהמשך תקופת ההכשרה נדרשות שנתיים נוספות של התמחות במשרד רואי חשבון לצורך קבלת רישיון מלשכת רואי החשבון.
תפקיד רואה חשבון העיקרי הוא לבקר את הדוחות הכספיים של חברות ולעקוב אחר הפעולות החשבונאיות שנרשמו בעסק ובסיומה של הביקורת-
לחוות דעתו על הדוחות הכספיים ולכן מוטלת עליו אחראיות גדולה ונדרשת בקיאות בדיני המס ותקני חשבונאות.

בדומה ליועץ מס, רואה חשבון מעניק שירותי ליווי וייעוץ עסקי בתחום המיסוי לחברות וליחידים עצמאיים החל משלב הקמת העסק ולאורך
כל הפעילות העסקית, מלווה עסקים ומייצגם מול רשויות המס, אולם רואה חשבון יכול לייצג כל בעל עסק מול כל רשות מס בארץ
ואף לחוות דעתו ולחתום על דוחותיה הכספיים של חברות ולספק בהקשרה אישורים פיננסיים הנדרשים ע"י מוסדות הבנקים ורשויות המס.

יועץ מס או רואה חשבון

לימודי ראיית חשבון מקיפים ועמוקים מלימודי ייעוץ מס ורואי החשבון בעלי סמכויות רבות ורחבות מסמכויותיו של יועץ המס.
כל פעולה עסקית לא תהיה מושלמת ללא טביעת עין מקצועית של רואה חשבון, שתספק ניתוח אובייקטיבי ומיומן של הפרמטרים השונים אשר מרכיבים את המודל העסקי
והתייחסות לסוגיות במס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, העסקת עובדים, הוראות ניהול ספרים, בחינת השיקולים בהתחלת הפעילות העסקית: הקמת עסק עצמאי או הקמת חברה ועוד.
לא אחת, חוות דעתו של רואה חשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון.

צריכים ייעוץ בענייני מס? צרו קשר עכשיו

שי כהן משרד רואה חשבון – משרד רואה חשבון בטבריה ותיק ומנוסה המעניק שירותי ייעוץ מס ותכנון מס עבור לקוחותיו. במשרדינו תקבלו שירות ראיית חשבון ויעוץ מס מקצועי וזמין במגוון תחומים רחב תחת קורת גג אחת.

חשוב לנו לתת לכם ייעוץ מס בעלות נוחה וזאת כי אנחנו מאמינים ששירות טוב צריך להיות נוח לכיס ומועיל ככל האפשר. צרו קשר עוד היום במספר 04-6723320 או השאירו פרטים פה למטה. אנחנו נחזור אליכם במהירות עם פתרונות יצירתיים שמבינים אתכם.

לפגישת ייעוץ חינם מלאו פרטים
או התקשרו 04-6723320

Call Now Button