ההבדל בין רואה חשבון למנהל חשבונות

ההבדל בין רואה חשבון למנהל חשבונות

אנשים רבים וביניהם גם לא מעט אנשי עסקים ויזמים מתבלבלים ולא מבינים מה ההבדל בין רואה חשבון ובין מנהל חשבונות. מדובר בשני תפקידים חשובים בעולם הפיננסי ובתחום החשבונאות. למה רואה חשבון גובה סכומים גבוהים יותר ממנהל חשבונות? ובכן ישנו הבדל משמעותי מאוד בין מנהל חשבונות ובין רואה חשבון, לכל אחד יש תפקיד שונה, סמכויות שונות ובהתאם לכך עלות השירות משתנה.

מנהל חשבונות - השכלה ותחומי אחריות

מנהל חשבונות הוא אדם שעבר הכשרה מספר חודשים. תקופת ההכשרה קצרה, יעילה וממוקדת המקנה לתלמידים יסודות בסיסיים בניהול חשבונות לעסק בתחום המיסים. בסיום הקורס מקבלים הבוגרים תעודת סיום ויכולים להשתלב בשוק העבודה.

תפקידו של מנהל החשבונות הוא לרכז עבורכם בכל חודש את ההוצאות וההכנסות של העסק, הוא למעשה עוזר לכם בניהול העסק, ועוסק בעיקר בפעילות אדמיניסטרטיבית עליו לדאוג לאימות נתונים מול הבנקים, ותשלום מקדמות. בנוסף, חשוב לציין שמנהל חשבונות לא יכול לייצג את הלקוח שלו בפני רשויות המס.

רואה חשבון - תחומי אחריות

רואה חשבון לעומת זאת, נדרש לעבור מסלול הכשרה ארוך ומקיף, מסלול שאורכו 4 שנים. לאחר מכן עליו לעבור תקופת התמתחות שאורכת שנתיים נוספות. בנוסף, עליו להיות בעל תואר ראשון שבו ישנם מבחני הסמכה מאתגרים. רואה חשבון אחראי על כל ההתנהלות הפיננסית בכל הקשור לעולם המס. על כן, לרואי חשבון סמכויות נרחבות בהרבה ממנהלי חשבונות.

על מנת להגיש דוח שנתי או הצהרת הון לרשויות המס, יהיה עליכם להתייעץ עם רואה חשבון המוכר ע"י רשויות המס. מנהל חשבונות לעומת זאת אינו בעל סמכות לערוך ולהגיש מסמך זה.

במקרה ותצטרכו להגיע לרשות המיסים בכדי לתת דין ודברים בנוגע להתנהלותכם, יהיה עליכם להגיע ביחד עם הרואה חשבון המייצג אתכם. רואי חשבון יכולים יכולים לעבוד בתפקידי ניהול בכירים בחברות, ארגונים רשויות ועוד.

לסיכום,

רואה חשבון הוא תפקיד נרחב עם הרבה סמכויות ויותר אחריות לבעלי עסקים וגם לרשויות המס. בנוסף, ההכשרה שלו קשה וארוכה יותר.

לעומת זאת מנהל חשבונות הוא תפקיד אדמיניסטרטיבי מקצועי עם הרבה פחות סמכויות. רואה חשבון דורש עבור שירותיו יותר מאשר מנהל חשבונות, שכן עבודתו, תחום אחריותו וההכשרה שעבר הרבה יותר משמעותיים מאשר מנהל חשבונות.

לפגישת ייעוץ חינם עם רואה חשבון מלאו פרטים
או התקשרו 04-6723320

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button