חברה בעמ

מה עדיף להיות, עוסק מורשה או חברה בע"מ?

הגיע הרגע לו חיכיתם - פתיחת עסק חדש. עומדים לפתוח עסק חדש. אך לפני שתקימו את העסק אחת מן ההחלטות הראשונות שעליכם לבצע היא לקבוע האם תהיו עוסק עצמאי או חברה בע"מ. להחלטה יש השפעות שקשורות בין היתר למיסוי וביטוח לאומי, וכמובן שאין תשובה אחת חד משמעית.

מה זה עוסק מורשה ומה זה חברה בע"מ?

עוסק עצמאי - אדם שבבעלותו עסק, כאשר כל האחריות של העסק מוטלת על כתפיו בלבד. העוסק העצמאי משלם את המיסים המוטלים עליו באופן ישיר. במידה והעסק כושל אזי שלטונות החוק והמס יכולים לפגוע לא רק בנכסים העסקיים אלא גם באישיים.

חברה בע"מ - גוף משפטי, עם תקנון ומניות, והיא אישיות משפטית שיכולה לתבוע או להיתבע. כלומר, בדרך כלל במקרה של כישלון פירוק, בדרך כלל נכסיהם האישיים של בעליה ובעלי המניות שלה לא ייפגעו.

ההבדלים בין עוסק מורשה לחברה בע"מ

  • מבחינת הקשר בין העסק לבין רשויות המס, החברה היא כאמור גוף משפטי ולכן היא זו שעומדת מולן, כאשר בעל השליטה בחברה חייב להגיש דוח שנתי. באשר לשיעורי המס בעבור הכנסות עודפות, החברה חייבת בתשלום מס חברות בגובה 23% הן על רווחיה והן על הדיבידנד שהיא מחלקת לבעלי המניות שלה.
  • עוסק עצמאי, לעומת זאת, עומד בעצמו מול רשויות המס ועליו לשלם מס בשיעור משתנה על פי מדרגות מס עד לגובה של 46% מן הרווחים.
  • באשר לקשר בין העסק לבין הביטוח הלאומי, החברה לא חייבת בתשלום דמי ביטוח לאומי בעבור הרווחים או הדיבידנד שלה, בעוד העצמאי חייב בתשלום כ-17 אחוזים מן הרווח עד תקרה מסוימת.

מה עדיף להחליט? להיות חברה בע"מ / עוסק עצמאי?

היתרון המשמעותי ביותר של היותו של עסק חברה בע"מ הוא שיקול המיסוי: מס חברות בגובה 23% נכון לרגע כתיבת שורות אלה לעומת כפול מכך (46%!) עבור עוסק עצמאי.

עם זאת, התארגנות עסקית כחברה היא עניין סבוך יותר ובדרך כלל גם יקר יותר. לדוגמה, בחברה בע"מ, בעליה של החברה מושך ממנה משכורת שעליה עליו לשלם מיסים כאילו היה עובד שכיר בה. כל עוד הוא לא מושך את רווחיו בצורת דיבידנד, אלא ימשיך להשקיע את הרווחים בעסק כדי לצמוח ולגדול, היתרון של חברה בע"מ יישאר בעינו. אולם אם ירצה למשוך את הרווחים, אזי יצטרך לשלם גם מס חברות וגם מס על הדיבידנד, כך שבסופו של דבר שיעור המס יהיה כמעט זהה לזה של העצמאי.

לסיכום, התשובה לשאלה האם מוטב להיות עוסק עצמאי או חברה בע"מ תלויה במאפיינים השונים של כל עסק. אם אתם לא בטוחים או מעוניינים להתייעץ ולקבל המלצות מאנשי מקצוע מנוסים, פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע לכם לקבל את ההחלטה שהכי מתאימה לכם.

לפגישת ייעוץ חינם מלאו פרטים
או התקשרו 04-6723320

Call Now Button