accounting-761599_640

טיפים בנושא הוצאות מוכרות במס

לכל עצמאי יש הוצאות שנוגעות לעסק שלו. זה יכול להיות הוצאות על רכישת סחורה, ציוד לעסק, שיפוץ העסק, והוצאות על תפעול שוטף יום יומי של העסק.
על ההוצאות הללו הוא משלם מע"מ וחלק מההוצאות הללו או כולן מוכרות לצרכי מס. מה זה אומר לגבי המעסיק שהן מוכרות לצרכי מס? זה אומר שכל ההוצאות או חלקן לכל הפחות מקוזזות מתשלומים למס הכנסה או למע"מ. אך דבר שחשוב מאוד להבין זה שרק הוצאות שמטרתן יצירת הכנסה נחשבות לכאלו.

לדוגמא: אם בעל עסק מסוים מקיים פגישות במסעדות הנוגעות לעסק שלו וליצירת הכנסה בו, יכול להיות שחלק מהן יהיו מוכרות למס. לעומת זאת, עצם זה שהוא רשום כבעל עסק לא מאפשר לו לבקש על כל הוצאה שלו שהינה פרטית הכרה למס. ההוצאה המוכרת מחולקת לשלוש קטגוריות – שוטפת, פחת ולצרכי מע"מ.

הוצאה שוטפת

כל הוצאה שוטפת שמאפשרת לו לקיים את העסק שלו והמטרה שלה היא יצירת הכנסה לעסק תהיה מוכרת למס הכנסה. זה אומר בפועל שהוא מגיש את דוח ההוצאות וההכנסות שלו וההוצאות מקוזזות מההכנסות כך שבפועל תשלום מס ההכנסה שלו יהיה נמוך יותר לעומת אם הוא לא יגיש את ההוצאות שלו להכרה.

הוצאה מוכרת למע"מ

יש הוצאות רבות שעליהן משלם העסק תוספת של מע"מ שעומדת כיום על 17%. לדוגמא: אם הוא רוכש ציוד משרדי הסכום ששולם על הציוד בתוספת מע"מ ואת המע"מ הוא אמור "לקבל" בחזרה או יותר נכון, נעשה קיזוז של המע"מ שהוא שילם מההכנסות שלו שהוא קיבל בתוספת מע"מ.

להלן דוגמאות של הוצאות שמוכרות למע"מ, אך חשוב לאמת זאת עם רואה החשבון שלכם לפני כן בשביל לוודא. אחזקת רכב, אחסון של אתר אינטרנט, אימון עסקי, ביגוד מקצועי, שירותי ראיית חשבון,
הובלות בעסק, השתלמויות, תשלום חשמל, תשלום טלפון, אתר אינטרנט, ייעוץ מקצועי, כיבוד ללקוחות ומבקרים, נסיעות באוטובוס, מונית או רכבת, מתנות ללקוחות, עמלות סוכנים, שליחויות, שכירות, שירותי כוח אדם כל אלו ועוד רבים יכולים להיות הוצאות מוכרות למע"מ.

הוצאה מוכרת לפחת

פחת הוא הנזק הנגרם במהלך הזמן לציוד שיש לעסק וגם הוא מוכר לצרכי מס. לכל סוג של ציוד יש את ההגדרה שלו וזה מתבצע על ידי פריסת העלות על פני כמה שנים.
בפועל זה אומר שאם הוא רכש לצורך העניין רכב לכל שנה משנת הרכב יש את הפחת שהוגדר והפחת הזה יהיה מוכר למס.

לסיכום, אם יש לכם עסק ואתם רוצים לברר אילו מההוצאות יהיו מוכרות במס ואילו לא, הדבר הנכון ביותר יהיה לפנות לרואה חשבון שמכיר את רזי החוק ויידע לכוון אתכם מה נכון לעשות ומה לא, מה יוכר ומה לא.

לפגישת ייעוץ חינם מלאו פרטים
או התקשרו 04-6723320

Call Now Button